Betul ke Berbaloi Guna Set Gastrik Shaklee? | Cadangan Pengedar Shaklee

Saturday, December 14, 2013


Assalamualaikum semua,

Apa khabar kawan-kawan hari ini,

Yana harap sihat2 belaka ye, kalau ada yang tengah mengalami gastrik tu Yana harap cepat2 makan ubat tau, memang perit sangat perut kita kan masa gastrik tu.



Yana pernah kena jugak tahun 2012, doktor cakap gastrik angin, banyak jenis jugak ye gastrik ni, memang masa kena tu, xboleh nak buat pape, nak makan pun, perut rasa macam tercucuk2 jer, apatah lagi nak berjalan, hanya ALLAH je yang tahu sakitnya.

Tapi alhamdulillah sekarang dah ok. Sebab lepas kena Yana memang jaga makan,xde dah skip2 sarapan pagi sebab doktor cakap kena kerap makan tapi dalam kuantiti sikit2.

Jangan pagi xmakan, then tengah hari terus makan banyak2 dan cepat2 nak habis sebab kejar masa, even nasi sepinggan, mesti perut akan sakit sebab macam perut terkejut, Yana selalu macam ni dulu, huh kesian perut kita kan seolah2 kita paksa perut “bekerja” tanpa bagi sebarang signal.

So apa yang Yana nak bagitahu kawan-kawan, sekarang shaklee dah hasilkan juga supplement untuk gastrik ni, mudah, murah dan berkesan, in syaa ALLAH dengan izin ALLAH.

Sebelum tu, ni tanda2 kita kena gastrik tau;

Rasa xselesa pada perut, memulas dan lagi sakit bila makan. (Yana selalu kena yang ni)
Masalah penghadaman makanan, perut meragam je.(Selalu jugak ni kena pada Yana dulu)
Hilang selera makan.
Mual dan loya, muntah.
Selalu kembung perut, pedih ulu hati. (Ni pun Yana selalu kena, sebab tu doktor kata gastrik angin kot,banyak angin dalam badan)
Badan terasa lemah dan cepat demam.
Cirit birit, najis warna hitam.


Bagus Ke Set GastriK Shaklee Ni???

Kita semua maklum produk shaklee bukan untuk satu fungsi je, memang multipurpose, boleh guna untuk macam2. Sebab tu berbaloi sangat pakai produk shaklee.

Mesti orang marah, asyik2 shaklee je, xboleh ke bagi cara lain, apa kami boleh buat kawan-kawan, selagi shaklee diizinkan ALLAH sebagai salah satu usaha untuk kesihatan, selagi itulah shaklee akan bantu seramai yang mungkin.

Ok Jom Kenali Set Gastrik Shaklee  ye kawan-kawan, tak salah kita tambah ilmu kan, mane tahu suatu hari nanti berguna untuk kawan-kawan, in syaa ALLAH.

ESP



Lor ESP lagi, Yana nak mengeluh jugak la, emmm aah la asyik ESP jer. Kawan2,ingat balik multipurpose/pelbagai guna macam MPV tu hehehe.

Nak diet guna ESP, nak cantik ESP jugak, nak susu banyak ESP lagi, nak cepat luka sembuh pun mesti ada ESP.Kesian ESP, asyik kena marah je ye, xpe yang penting kamu banyak membantu orang, itu lagi penting.Macam la ESP boleh dengar kan.

Untuk gastrik, ESP adalah alkali, pahtu masuk dalam perut jumpa asid jadi apa kawan2, cepat2 ingat balik kita blaja sains dulu,betul2  jadi neutral, so bila dah neutral, dapat kurangkan hakisan kat perut kita.

Kita kena gastrik sebab perut kosong, jadi asid dalam perut akan menghakis dinding perut kita.

Bila ESP dah tolong kurangkan hakisan, ESP akan bantu bina sel dan tisu baru untuk dinding perut yang dah terhakis tu.

Ostematrix



Seterusnya kena ada Ostematrix, jangan marah ostematrix jugak ye kawan-kawan,memang kawan-kawan pernah jumpa jugak ostematrix ni dalam set shaklee yang lain,contohnya set sendi kan.

Ostematrix kaya dengan kalsium, bukan untuk tulang saja (sebab tu ada dalam set sendi shaklee) tapi juga untuk kurangkan keasidan perut, kalsium juga bersifat alkali.

Owh baru tahu doktor juga suruh minum susu kan untuk kurangkan gastrik, tapi kalau Yana xrela, hehehe, xboleh masuk la dengan susu ni terutama susu tepung, Yana lagi rela telan pil jer. 

Walaupun dulu terkenal dengan miss takut makan ubat. Tapi memang dah tak tahan sakit terpaksa la telan jugak ubat yang pahit le’pang(bahasa ganu) tu.

Ketiga, Peppermint Ginger Plus, ginger atau halia, yup halia untuk keluarkan angin. Bukan saja  halia ada dalam ni, ada jugak pudina, jintam hitam dan jintam manis,  satu kombinasi bahan semulajadi untuk memberikan kelegaan dan rasa nyaman kepada perut kita.

Peppermint Ginger Plus


Boleh buat macam teh halia tu, hancurkan je dalam air, fuh rasa segar dengan pudina di dalamnya kawan-kawan.

Yang terakhir semestinya B-Complex, hehe, tau2 kawan kawan dah berkerut ni sebab pernah jumpa jugak item ni dalam set lain kan. Ingat kawan2, MPV ye, eh eh v tu vehicle, ni supplement, so MPS (multipurpose supplement) la, boleh ke, boleh la ek kawan kawan.

B-Complex



B-Complex ni dapat kurangkan stress kita kan, sebab tu ada jugak dalam set ni, secara tidak langsung dapat kurangkan kesakitan gastrik kita.

Ubat gastrik bila terlebih dos, bahaya tuk kita, kita tak sedar terlebih dos ke tak kan sebab bila dah kena, kita terus je makan ubat gastrik sebab sapa yang sanggup tahan sakit gastrik ni.

Sebab tu beza dengan vitamin atau supplement shaklee, kita akan ambil ikut sukatan sahaja untuk kesan terbaik. Lagipun ingat ye kawan-kawan, 100% bahan semulajadi.

Harga Berapa Ye???

Senang jer, ikut bajet kawan kawan, ade jer customer tak amik semua dalam set ni,contohnya dorang cuma amik;

ESP dengan Ostematrix dan Peppermint Ginger Plus jer

Atau

Ostematrix dan B-Complex sahaja

Pun dah ada hasilnya.

ESP – RM150
B-Complex – RM54
Ostematrix – RM61
Peppermint Ginger Plus – RM45

Mahal ye kawan-kawan tapi jangan risau walaupun harga macam tu, boleh tahan 2 ke 3 bulan sebab tablet di dalamnya banyak.

Yana rasa cukup setakat ni dulu, kalau kawan-kawan ada sebarang pertanyaan boleh hubungi Yana terus.

Terima kasih banyak2 kawan-kawan kerana sudi meluangkan masa di blog Yana.

Kita usaha ye kawan-kawan, in syaa ALLAH setiap penyakit ada ubatnya.

Wassalam.



Call/SMS/Whatsapp: 012573246
ID Shaklee: 1083548




No comments:

Post a Comment