Cara Makan Set Bersalin Shaklee | Shaklee Menemani Anda Ketika Berpantang

Thursday, May 8, 2014

Cara Makan Set Bersalin Shaklee | Shaklee Temani Anda Dalam Pantang, Cadangan Pengedar Shaklee


Assalamu'alaikum Wrmbth, 


Mommies semua dah survey ke set pantang apa nak guna lepas bersalin nanti?. Dah dekat2 nak bersalin ni, mesti makin xlarat kan nak berjalan. 



Sebelum bersalin ni la, kita nak cari set berpantang terbaik untuk kesihatan ibu dan anak. 

Sebabnya semua maklum waktu berpantang ni memang sangat mencabar kan, apalagi kepada mommies yang baru pertama kali melaluinya. Kalau xkena cara mengatasinya, boleh timbulkan masalah lain pulak kan.

Jadi pilihan anda menggunakan set bersalin akan menentukan samada badan anda cergas dan sihat atau lesu dan kepenatan.

Dengan kepenatan selepas bersalin, nak berjaga malam lagi, semuanya perlukan kekuatan minda dan fizikal untuk melakukannya. Siapa yang boleh bantu kita saat itu?. Alhamdulillah kalau dapat hubby yang baik tapi baby pulak xnak dengan papanya.

Memang si ibu letih sangat waktu pantang ni. Yela badan dah kurang vitamin yang diperlukan, waktu makan pun dah xteratur. Nak tak nak kenala amik makanan tambahan kan, untuk bekalkan semula vitamin2 tu.

Kenapa la Yana sangat2 cadangkan Set Bersalin Shaklee?. Semua produknya senang dimakan dan kesannya serta merta. Ini bukan ubat, semuanya vitamin dari sumber semulajadi. Bukan jamu. Lepas bersalin terus boleh makan ye kecuali Alfalfa kena tunggu 2 minggu lepas bersalin baru boleh amik.

Yana tak pernah makan jamu tapi menurut kawan Yana, kalau kita makan jamu, susu badan akan panas dan anak kena cirit birit, mudah kena demam kuning.

Yang bestnya lagi, jika mommies sedang menggunakan set kehamilan shaklee sekarang, agak2 sempat guna waktu berpantang nanti, boleh gunakan yang tu je sebab set kehamilan shaklee sama je dengan set bersalin shaklee. Jimat kan. 

Apa yang anda rasakan ketika menggunakan set kehamilan shaklee?. Rasa macam bukan sedang mengandung je ye. 

Multipurpose tu. Cara makan set bersalin pun tak banyak beza dengan waktu biasa. Praktikal, mudah dan simple. Telan pil je, tak perlu reneh akar kayu dan minum pati haruan yang hanyir tu. 

Untuk para ibu semua, mungkin ada yang dah beli set bersalin shaklee tapi tak berapa jelas cara nak makannya nanti.

Jangan bimbang ye, sebab kali ni Yana nak kongsi pulak cara makan set bersalin shaklee ni. Semudah makan kacang gitu. Hehehe.


Ok kita xpayah citer panjang2, jom kita fahami caranya.


Ini Yang Akan Anda Dapat Dalam Artikel  
1.  Cara Pengambilan Set Berpantang Shaklee yang betul untuk hasil terbaik 
2. Harga Set Bersalin Shaklee 


Cara Makan Set Berpantang ini dari A ke Z

Pagi

  • Bangun tidur, masa perut kosong makan Zinc Complex untuk penyerapan maksimum. Elakkan makan bersama makanan dan minuman bersusu. 
  • Kemudian sebelum sarapan minum ESP 2 sudu besar dicampurkan bersama minuman kegemaran anda. Jangan gunakan air panas, bergas/berkarbonat dan berkafein (seperti kopi dan teh). Memang kenyang dan makan sarapan selepas tu.
  • Habis sarapan tunggu makanan hadam dalam 1jam, ambil vitamin b complex 1 biji. Jika badan anda berasa sangat letih baru ambil 2 biji b complex. Untuk mendapatkan kesan yang lebih cepat, patahkan pil b complex dan makan. 
  • Jangan lupa minum air 3 liter sehari ya.
Tengahari (Lunch)
  • Tengahari selepas makan lunch, makan vitamin c ikut sukatan atas botol. 1biji (untuk sustained released vita c. Sekiranya anda nak tambahkan susu badan, selepas 2 minggu bersalin baru makan Alfafa complex. 
  • Vitalea 1 biji juga (Perhatian: Vitalea jangan diambil bersama produk tenusu)
  • Kenapa? Sebab Alfafa ni ada unsur herba seperti jamu. Jadi elakkan makan selepas bersalin ya. Ingat tunggu 2 minggu.
  • Alfafa makan 3~6biji sehari ya.
Malam (Dinner)
  • Ambil Ostematrix 4 biji untuk keperluan harian kalsium. Pengeluaran susu badan akan ambil kalsium dari tulang dan gigi. Mommies kena makan ostematrix ni tau. Kalau tak gigi akan rosak dan tulang akan sakit. 
  • Boleh kena osteoprosis (sakit tulang reput). Ostematrix ni sangat bagus untuk atasi masalah sembelit. Memang best sangat. Dari masa hamil ke berpantang memang patut makan ya. Senang je ke tandas.
  • Kenapa kita sembelit masa hamil dan selepas bersalin ya? Hormon progesteron akan buatkan usus kita beroperasi lebih cekap. Air dan zat semua diserap dalam usus untuk bekalan ibu dan anak dan penghasilan susu badan.
  • Bila cekap sangat pun payah juga. Jadi sembelit sebab air habis diserap. Macam batu. Hihi.

Ikut je cara makan ni, in syaa ALLAH badan anda akan cergas bertenaga. Luka jahitan semasa bersalin pun cepat sembuh luar dalam kerana zink diserap dengan maksimum.


Berapa Harga Set Berpantang ni?


Harga Runcit Set Bersalin Basic (Vitalea+ B Complex+Vita C+ Zinc+Pos) RM280
Harga Runcit Set Bersalin / Berpantang  Shaklee untuk full set mengandungi  (Vitalea+ B Complex+Vita C+ Zinc+Ostematrix+ESP + Pos) RM491

Boleh dapat lagi murah ke. Mestilah boleh, caranya;

Mendaftar sebagai ahli. Berbaloi dapat diskaun. Macam Mana Nak Jadi Ahli Shaklee. PM je Yana.


https://azlanalamin.com/order/form/RPSJJ01/SZN137




Call / SMS / WhatsApp: 012-3573246 
ID Shaklee: 1083548
Email: noriana47@gmail.com

No comments:

Post a Comment